dimecres, 31 de desembre del 2008

CONCLUSIONS MINIPROJECTE

- Per utilitzar les TIC des d’una perspectiva constructivista, és essencial que aquestes s’integrin en tot el procés de planificació, disseny, desenvolupament i avaluació de l’activitat. Podem comprovar com d’aquesta manera l’alumne és capaç de construir el coneixement, interaccionar amb altres perspectives del món i el seu entorn i ser actiu en el seu procés d’ensenyament-aprenentatge.

- Partint d’aquest premissa i la vivència d’aquest projecte la meva visió respecte el tractament de les Noves Tecnologies en l’educació és totalment diferent. Anteriorment, per a mi les TIC eren més transmissores de coneixement que constructores. Ara defenso que aquestes també ens poden ajudar a solucionar problemes dins de l’àmbit educatiu (formal i no formal) a més a més del personal.

- Compartir una altra vegada aquest procés amb la resta d’alumnes de l’assignatura ha estat molt enriquidor. Des del inici, anar veient el disseny i la planificació dels altres també t’ajuda en la teva.

- La planificació d’una activitat i el seu desenvolupament sempre varia. Cal tenir en compte els imprevistos i flexibilitzar els dissenys de les activitats ja que les TIC tenen un alt risc de variabilitat de situacions.