dimecres, 22 d’octubre del 2008

MINIACTIVITAT 1.3



☼ La veritat és que encara no m’acabo de creure la feina que he fet. Podríem dir que ha estat una prova de superació personal i com que crec que l’he realitzat correctament, estic prou contenta dels resultats.
☼ Sí que és possible representar el coneixement conceptual en forma de mapa de conceptes.
☼ La relació entre ciència, tecnologia i societat és molt complexa ja que no poden funcionar de manera aïllada les unes de les altres. Estan relacionades entre sí i les hem de veure com a tal per tal d’entendre el món en què vivim.
☼ El moviment CTS l’hem d’entendre com un moviment des del qual es rebutja la imatge tradicional que es té de la tecnologia. Així doncs, l’hem de percebre com una concepció humanística i sociològica enfront de la tecnologia.
☼ Hem d’estar oberts de mentalitat per a anar canviant-la en la mesura que el nostra voltant es va transformant (tecnològicament parlant).
☼ Hem de tenir ben clars els mites tecnològics existents per tal de treure’ns prejudicis que tinguem sobre tot el que envolta el món tecnològic.
☼ Les TIC són realment importants pels processos d’ensenyament-aprenentatge sempre i quan s’utilitzin adequada i conscientment.
☼ Les TIC han d’abastar a tots els sectors socials, sense desfavorir-ne cap.
☼ Els nous instruments tecnològics s’han d’utilitzar com a recurs complementari a les explicacions de l’aula, és a dir, s’han de percebre com a elements didàctics i de comunicació.
☼ La TE ajuda a elaborar el propi coneixement. El model sistèmic i la psicologia cognitiva opten per un aprenentatge significatiu de l’alumnat. Per a que això sigui possible, cal tenir en compte quins objectius i continguts es volen treballar, els coneixements previs, els alumnes i l’avaluació de mitjans aplicats a l’ensenyament; en definitiva, a d’haver una bona planificació prèvia.
☼ La CTS és un món que no s’acaba mai.