dilluns, 3 de novembre del 2008

CANVI CONCEPTUAL 2.1

A continuació exposaré alguns dels canvis conceptuals que s'han produït en mi des que vam començar la PAC 1 fins al dia d'avui. Tal i com podreu llegir, a cada pregunta hi ha una justificació del canvi conceptual que s'ha produït. En aquesta faig referència a d'altres preguntes més obertes de la primera avaluació. Anem-hi...

TE2) L’objecte fonamental de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 7>> 3
A diferència d’abans, ara entenc la TE com una eina per a dissenyar, analitzar, aplicar i avaluar sistemàticament el procés d’ensenyament-aprenentatge.

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 8>>0
El coneixement no es pot tranmetre. Allò que podem “ensenyar” no és sempre el que els estudiants aprenen; per tant, el coneixement no pot transmetre’s de professors a estudiants.

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 4
Aquesta pregunta la deixaria amb la mateixa puntuació ja que continu considerant que s’aprèn més amb els companys i el consultor que no pas amb els materials. El significat es negocia de forma social, és a dir, a través del diàleg, de l’intercanvi d’opinions, de l’experiència dels altres... per tant, amb la lectura individual del material no aprens de la mateixa manera.

DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 9>>1
Abans creia en un determinisme tecnològic ja que creia que la societat actual estava influenciada per l’avenç tecnològic i que l’evolució de les TIC eren les úniques responsables del nou marc contextual en el món. Avui dia crec que les relacions són més complexes i que el rombe ciència, tecnologia, societat i educació està vinculat per relacions bidireccionals. La interacció entre aquests quatre conceptes és mútua i en conseqüència, és difícil (per no dir impossible) marcar fronteres, com defensa el teixit sense costures.

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 9
Mantinc aquesta puntuació ja que com a estudiants, treballem en comunitats d’aprenentatge i construcció del coneixement, aprofitant les habilitats de la resta i aportant suport social.

DT2) La tecnologia és força neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 5>>1
Que la tecnologia és neutral és un dels mites més assumits en la nostra societat. La tecnologia no és asèptica sinó que tot el contrari. La tecnologia transfereix els valors de la cultura que les han desenvolupat i no sols transmeten informació sinó que també transmeten valors i actituds.

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 2>>1
Continu amb el meu desacord amb aquesta afirmació ja que el debat virtual és una comunitat d’aprenentatge, per tant, a nivell personal suposa un benefici poder treballar d’aquesta manera ja que interacciones amb els companys, comparteixes opinions, i el que és més important, negocies per a poder elaborar significat.

TE1) La Tecnologia Educativa ha d’assegurar un bon domini de les TIC: 8>>4
Es aquesta pregunta es reflecteix un canvi conceptual força clar ja que la TE no s’encarrega únicament de les tècniques sinó que també s’ocupa de la metodologia i l’aprenentatge. En aquesta assignatura estem fent servir les TIC més com a instrument cognitiu que no pas com una ein de reproducció. El que no hem de fer és aprendre de la tecnologia sinó aprendre amb la tecnologia, transformant la informació en coneixement.

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 7>>6
Aquest és el primer debat al qual participo a la UOC. Un bon debat funciona si hi ha una bona organització, amb unes pautes i normes clares a seguir. La veritat és que el debat CTS va estar força clar ja que estava tot molt ben estructurat per carpetes i fils. No vario la meva puntuació ja que crec que sempre hi ha coses a millorar, res és perfecte.

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 8>>1
Tal i com he dit anteriorment, el coneixement no es transmet, per tant, les TIC són necessàries per a ajudar als alumnes a construir nous models.